Kommunale avgifter 1. halvår 2024 - Tydal kommune

Kommunale avgifter 1. halvår 2024

Faktura for kommunale avgifter for første halvår 2024 blir sendt ut ca. 25. mars 2024, med betalingsfrist 20. april 2024. Fakturaen gjelder for perioden 1. januar til 30. juni 2024.

Eiendomsavgifter

På fakturaen står det "Utsteder: kommunale avgifter. Dette betyr avgifter for vann, avløp, tilsyn spredt avløp og feiing. I Tydal er det eiendomsskatt kun for verk og bruk. Det vil stå spesifisert på din faktura hvilke gebyr som gjelder for din eiendom.

Se dine fakturaer

Når du logger inn på Min side på nettsiden vår, finner du oversikt over dine kommunale fakturaer, samt "Min eiendom" der det vil ligge opplysninger om når eiendommen har hatt tilsyn og/eller feiing.

Her finner du informasjon om utsending av faktura fra kommunen.

Her finner du priser for kommunale avgifter

Her finner du informasjon om mulighet for månedlige fakturaer

Har du vannmåler

Vannmålere blir lest av i mai/juni og november/desember. Har du fjernavlest måler (Kamstrup), trenger du ikke å lese av, hvis du ikke har fått sms eller avlesningsskjema.

Her finner du informasjon om vannmålere

Feie- og tilsynsgebyrer

Fra 2024, så er det ikke moms på gebyrer som gjelder feiing og tilsyn.

Kontakt oss

Har du spørsmål om kommunale avgifter (vann, avløp og feiing), send e-post til: postmottak@tydal.kommune.no

Vi ber om at du ikke sender personopplysninger via e-post.

Ved spørsmål om feiing og tilsyn, telefon: 72419460 , se også ofte stilte spørsmål og kontaktinformasjon.

Se dine fakturaer

Når du logger inn på Min side på nettsiden vår, finner du oversikt over dine kommunale fakturaer.

Her finner du informasjon om utsending av faktura fra kommunen.

Renovasjon

Faktura for renovasjon blir sendt fra Innherred Renovasjon på vegne av kommunen. Renovasjonsgebyret for helårsboliger faktureres to ganger i året:

• Regning for 1. halvår kommer i midten av mars med forfall ca. 20. april
  • Regning for 2. halvår kommer i midten av september med forfall ca. 20. oktober

Renovasjonsgebyret for hytter og fritidsboliger faktureres en gang i året, regning kommer i mai med forfall midt i juni.

Se priser for renovasjon på innherredrenovsjon.no

Har du spørsmål om renovasjon, ta kontakt med Innherred Renovasjon på telefon 74 02 88 40 eller e-post: post@ir.nt.no

Her finner du Min side på Innherred Renovasjon.

Eller du kan kontakte kundesenteret for hjelp, e-post: post@ir.nt.no. Vi vil forsikre alle om at dere kun skal betale en faktura.